De cand am terminat cursul de nutritionist sunt atat de incantata incat nu ma mai gandesc toata ziua doar la mancare ci …ma gandesc la si mai multa  mancare, ba chiar la cele mai sanatoase si nutritive retete posibile : ) Caut  si rememorez idei prin care doresc sa arat cat de bogata este oferta naturii cand vine vorba de a asigura necesarul zilnic de nutrienti doar din surse vegetale! Dupa multe incercari in viata legate de rostul meu pe lume simt ca ideea de a oferi indrumare celor care doresc sa devina vegetarieni/vegani, dar habar nu au cum sa faca asta, mai exact cum si ce sa manance, este cea mai aproape de inima mea in acest moment. Asta si prepararea ciocolatei vegane de casa cu care am invatat cat de usor e sa-i faci pe oamenii mari sa topaie de bucurie 🙂

Mai jos aveti un model salata pe care o consumam frecvent pe timpul iernii in diverse variatiuni, insa cea cu boabe de fasole este preferata mea. Este ideala ca pranz sau cina proteica, sunt combinatii alimentare corecte si lejere pentru digestie (daca leguminoasele sunt gatite corect) si poate fi usor preparata in avans pentru a fi luata la pachet.


Ingrediente:

– fasole alba bob mare
– rucola
– o legatatura mare de patrunjel
– o legatura mare de marar
– o ceapa
– cateva masline
– ardei copti
– muraturi
– sare Verde Aromat, ulei de masline, zeama de lamaie, sumac

Preparare:
Fasolea se hidrateaza peste noapte, se spala bine si se fierbe timp indelungat la foc mic in oala de capac. Puteti face o cantitate mai mare odata si va preparati propriile conserve, adica o puneti fierbinte la borcane pe care le lasati invelite in prosop pentru a se trage borcanul.
Ceapa feliata se freaca cu sare si sumac apoi se stoarce, muraturile se feliaza sau se toaca, mararul si patrunjelul se toaca fin. Se amesteca toate ingredientele retetei in bol mare (puteti mari cantitatile in functie de cate portii doriti sa obtineti, la fel va puteti juca si cu proportiile…personal o prefer cu mai multa verdeata), potriviti de gust si amestecati bine.
Pentru o persoana masura potrivita de boabe fierte este cat iti incape in causul palmei.
Se mai pot adauga sau inlocui: boabe de naut, rosii uscate, ceapa verde, otet balsamic, seminte de dovleac si floarea soarelui germinate, merisoare uscate, morcov ras, pastrarnac ras fin.