Sambata 22 octombrie, intre orele 12:00  si 18:00, a avut loc primul atelierul de gatit si nutritie dedicat sanatatii feminine si echilibrului hormonal.  Simt sa lucrez mult pe acest subiect, mai ales ca am gasit formula ideala si un spatiu potrivit pentru combinatia mea dintre un atelier de gatit si un workshop de nutritie. Si mai simt sa duc acest atelier in alte orase ale tarii, pentru ca tot mai multe femei sa intre in contact cu Terapia de Echilibru Hormonal si alimentatia optima sanatatii feminine.

atelier food fairy

Sambata am avut bucuria de a gati impreuna cu 18 femei  foarte frumoase si deschise catre hrana sanatoasa si educatie culinara. Structura atelierului permite fiecarei femei sa gateasca cate o reteta, in grup de 2-3, dar la final sa guste din tot ce s-a gatit.  O mamica a venit cu fetita ei de 11 ani si pot sa spun ca mancarea gatita de ele a avut cel mai mare succes pentru ca ne-au transmis prin macare iubirea, bucuria si caldura din relatia lor. Dupa ce am servit masa,  am inceput prezentarea teoretica si discutia despre felul in care alimentatia influenteaza hormonii, care sunt simtomele specifice ale celor mai intalnite dezechilibre hormonale si cum restabilim sanatatea prin schimbari ce tin de dieta si stil de viata.

untitled-design-3

Multumesc partenerilor care sustin acest eveniment – Solaris Belsug din NaturaKuxa StudioEldor PlantFitness Scandinavia School.

Urmatorul eveniment va avea loc Sambata 3 decembrie, intre 12:00 si 17:00, in studioul Kuxa de pe Strada Putul lui Zamfir nr. 36, la etajul 3.
Pentru inscrieri acceseaza, te rog, acest link goo.gl/zqZljZ!
Mai multe detalii despre structura atelierului gasesti aici: Atelier de gatit Food Fairy

Retele rapide ale atelierului le aveti mai jos. Nu contin cantitati, noi am gatit cam 6 portii din fiecare reteta si in general am instruit fetele  cum sa masoare cu lingura, mana, cana sau, preferatul meu, ochiometric 🙂  La tarta am facut chiar 20 portii, fiecare a plecat cu propria tarta acasa. Voi edita in curand postarea cu cantitati de uz casnic 🙂 adica 2-4 portii.

untitled-design

Salata TABOULEH cu avocado
Ingrediente: patrunjel, migdale, rodie, avocado, morcov, pastarnac, spanac / valeriana / rucola / salata
Preparare: Toaca patrunjelul marunt, toaca migdalele, desfa rodia, spala si usuca verdeturile (folosesti ce ai la indemana). Morcovul si pastarnacul se rad fin si se pun intr-un bol mic cu suc de lamaie si sare.
Intr-un bol incapator pune salata, patrunjelul tocat, radacinoasele si rodia. Asezoneaza cu sare, lamaie si ulei de masline, amesteca si potriveste gustul daca e nevoie. Aseaza desupra cuburile de avocado si presara migdalele tocate.

Salata de varza cu alge si somon (preferata mea!) 
Ingrediente: Varza rosie, Varza alba, Salata de alge si somon (Ocean Fish), Marar, Morcov, Sare. Optional, fenicul.
Dressing : doar daca simti nevoia – otet de cidru de mere, putin ulei de masline.
Preparare: Toaca verzele, apoi framanta-le cu sare pana se inmoaie. Pune-le intr-un bol incapator.  Toaca mararul, rade morcovul si stropeste-l cu suc de lamaie si sare. Completeaza cu restul de ingrediente, amesteca si potriveste de gust daca simti nevoia.
Atentie: salata de alge cu somon este un produs foarte concentrat la gust, o caserola de 200g poate cu usurinta sa ofere suficient gust pentru o varza medie toccata fara a mai fi nevoie de sare, ulei sau alte condimente.

Tartine cu avocado
–   avocado + patrunjel, spanac, lamaie, seminte de canepa
–   avocado + sumac, sare, vlastari
–   avocado + dukkah, lime
–   avocado + pesto de patrunjel si nuci

Serveste pe paine cu maia, barcute de ardei, barcute de andive sau pe crakers de cereale expandate.
Dukkah = condiment libanez din migdale si susan prajit, sare, fulgi de drojdie, coriandru boabe. Optional chilli.
Pesto de nuci si patrunjel: paseaza la blender 2-3 legaturi de patrunjel (sau spanac), sucul de la o lamaie, sare, ulei de masline.untitled-design-6

Bol nutritiv cu naut si andive
Ingrediente:
andive, rucola, patrunjel, vlastari de floarea soarelui, naut fiert, ardei gras, ceapa, masline uscate, sfecla coapta
Dressing: nuci hidratate, mustar, suc lamaie, ulei de masline, sare.
Preparare: Scurge nautul de zeama (daca e din conserva clateste-l) si incalzeste-l in tigaie cu putina sare si ulei de masline. Feliaza andivele, ceapa si ardeiul gras. Clateste vlastarii si rucola. Feliaza sau rade sfecla coapta. Pentru dressing paseaza nucile cu restul ingredientelor la blender. Adauga apa daca e nevoie.
Aseaza intr-un bol toate ingredientele unul langa altul si adauga dressing in mijloc.

Burger vegan
Ingrediente: 
sfecla rosie, linte maro, seminte de in, seminte de floarea soarelui, sare, mix de condimente (gandeste-te la ce foloseai pentru carne), verdeata tocata, usturoi ras fin. 
Preparare:
 Cu o seara inainte: pune sfecla la copt si lintea la hidratat. A doua zi curata sfecla de coaja si rade-o pe razatoarea mare.  Fierbe lintea,  scurge excesul de lichid si lasa la racorit. Dupa ce se raceste, paseaza pe jumatate (nu face pasta, dar nici nu lasa boabele intregi). Consistenta e cea a unui terci mai gros.
Din ambele seminte faci faina. O rasnita de cafea e perfecta pentru operatiunea asta, sau un tocator cu lama S in care le pui impreuna si pasezi pana se fac faina.Amesteca mai intai sfecla cu lintea si condimentele intr-un bol incapator, potriveste gustul cu arome asemanatoare chiftelelor din carne (cimbru, oregano, usturoi pudra). Adauga faina pe rand si potriveste consistenta (asemanatoare cu cea a chiftelelor din carne).Formeaza cu palmele umezite burgeri sau chiftelute mai mici pe care le asezi in tava intinsa, pe foaie de copt unsa cu putin ulei. Coace 30 min pana se rumenesc foarte usor. Toate ingredientele sunt gatite in prealabil astfel ca ce incerci sa obtii este ca burgerii sa se intareasca putin si sa-si mentina forma, nu trebuie prajiti sau coapti in exces.
Burgerii calzi sunt inca moi, de aceea se servesc dupa ce se racoresc putin si trebuie desprinsi cu atentie de tava.

Poti modela burgeri mai mari, sau chiftelute potrivite in functie de cum vrei sa le consumi. Se comporta foarte bine in chifla de burger cu dressing de mustar, castraveti murati si salata, sau ca chiftelute langa un piure de radacinoase. Daca faci dimensiuni diferite, coace separat, altfel cele mari vor ramane prea moi iar cele mici se vor usca prea tare.

Salata de quinoa cu dovleac copt si spanac
Ingrediente: quinoa, dovleac placintar, spanac/ salata / vlastari, seminte de canepa, ulei de masline, sare, suc lamaie.
Preparare: Hidrateaza quinoa peste noapte sau minim o ora inainte de a te apuca de reteta. Spala quinoa bine in mai multe ape si pune la fiert cu apa cat sa o acopere. Dupa ce da in clocot, micsoreaza flacara la minim si pune capacul. Dupa 10 min stinge focul si mai lasa cu capac pentru inca 5 minute sa infloreasca.
Dupa ce s-a racorit, vantura quinoa cu furculita. Adauga sare si seminte de dovleac/canepa/susan negru.
Curata dovleacul si taie-l cuburi sau felii wedges, unge cu ulei de cocos si sare apoi coace pe hartie de copt pana se inmoaie si se rumeneste.
Intr-un bol aseaza in straturi frunzele de salata asezonate cu ulei de masline si lamaie, quinoa, si deasupra cuburile de dovleac. Presara seminte.
Bol nutritiv de quinoa cu legume la abur si turmeric
Ingrediente:
quinoa, conopida, fasole verde, brocoli, chilli, turmeric, coriandru, sare, ulei de masline, salata / valeriana / spanac / vlastari.
Preparare: Hidrateaza quinoa peste noapte sau minim o ora inainte de a te apuca de reteta. Spala quinoa bine in mai multe ape si pune la fiert cu apa cat sa o acopere. Dupa ce da in clocot, micsoreaza flacara la minim si pune capacul. Dupa 10 min stinge focul si mai lasa cu capac pentru inca 5 minute sa infloreasca.
Dupa ce s-a racorit, vantura quinoa cu furculita. Adauga sare si susan negru.
Spala legumele, desfa conopida si brocoli in buchetele mici si prepara totul la abur 15 min.
Separat intr-o tigaie rumeneste usor in ulei de masline coriandru, chili si turmeric dupa care asezoneaza legumele. Nu trebuie gatite indelung ci doar se incalzesc in uleiul aromat.
Intr-un bol aseaza in 3 cadrane quinoa, legumele si salata stropita cu suc de lamaie si ulei de masline.
In reteta asta poti inlocui quinoa cu hrisca fiarta sau orez integral.

untitled-design-7

Tarta cu fructe de sezon
Ingrediente blat:
 faina de hrisca / mei / integrala (folosesti ce ai prin casa, orice merge), ulei de cocos, faina de naut, seminte de in, un praf de sare.
Ingrediente umplutura: mere, pere, prune, curmale, scortisoara, nucsoara, chimbir ras sau pudra, amidon.
Preparare aluat: 2 cupe de faina, o cupa de ulei de cocos, o cupa de faina de naut, o cupa de apa si o lingura de seminte de in se framanta pana formeaza un aluat fraged. Intinde pe foaie de copt in forma de tarta si aseaza marginile uniform.
Preparare tarta: Curata fructele de cotor si taie-le cuburi potrivite. Alege fructe bine coapte, moi si mere fainoase de placinta. Toaca curmalele si rade ghimbirul daca folosesti radacina proaspata. Intr-un bol incapator pune toate ingredientele (mai putin amidonul) si amesteca cu mana foarte viguros pana se sfarma si isi lasa putina zeama, apoi completeaza cu o lingura de amidon si condimentele. Umple forma de tarta cu acest amestec, binecuvanteaza si da la cuptor pentru 30 min sau pana se rumeneste.

Optional poti adauga nuci tocate, dovleac ras fin sau gutui.
Se serveste rece ca gustare, desert sau chiar mic dejun cu un pahar de lapte vegetal.

Bauturi

  • apa enzimatica cu portocale si busuioc
  • apa enzimatica cu menta si castravete
  • ceai Feminine Balance de la Yogi Tea
  • Ceai din condimente pentru echilibru hormonal – scortisoara, cardamon, piper, cuisoare, fenicul
  • Gold Milk din lapte de caju cu ceaiul de condimente, miere si turmeric
  • Gold Milk + un shot de espresso

untitled-design-2