Retetele pe care le aleg la atelierul de gatit sunt intotdeauna vegane sau vegetariene, cu ingrediente locale si de sezon. Tin foarte mult la ingrediente si in general in fac cumparaturile din piata. Evit sa recomand superalimente si prafuri nemaivazute, sau ingrediente scumpe care au aparut la noi datorita trendului raw vegan, dar pe care o gospodina normala de la noi n-ar sti in veci cum sa le foloseasca. E suficient ca oamenii sunt in general reticenti la schimbare – una e sa-i spui unei matusi ca delikatul nu este sanatos aratandu-i cum se face o tocana cinstita din legume, si alta e sa-i spui ca o sa-i treaca toate bolile daca bea smoothie cu pudra de moringa in fiecare dimineata 🙂 Exemplul din urma l-as fi urmat acum ceva vreme in plin elan nutritional cand as fi dat spirulina la toti vecinii, dar acum stiu ca oamenii trebuie luati usor, iar meniurile si recomandarile trebuie adaptate la nivelul lor actual. Acesta este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le-am invatat la cursurile de nutritionist ale Scolii Fitness Scandinavia. Apropo, incepe o sesiune noua…..arunca un ochi aici daca esti interesat(a).

Asa se face ca pentru ateliere am renuntat complet la ideea de smoothie si bombonele raw, la burgeri fara foc si toate minunile, declicioase dealtfel, pe care am invatat in timp sa le fac. Alimentatia zilnica de baza care sustine echilibrul si sanatatea pe termen lung inseamna altceva. Gasesc acum mult mai util pentru sanatatea oamenilor ca ei sa stie:

  • cu cate alte fainuri/cereale/ingrediente pot gati (din ce se gaseste la noi in magazine, si aici iau ca exemplu piata Obor pe care o ador!),
  • sa stie care e tehnica cea mai sanatoasa pentru a prepara aceleasi mancaruri cu care sunt obisnuiti,
  • cat de usor de preparat sunt multe mancaruri ca o pledoarie pentru a gati zilnic usor si sanatos in casa – pentru asta am un stil aparte de a gati… rapid, curat si simplu, care pe multi i-a fermecat 🙂 Asta e motivul pentru care nu am sa tin niciodata ateliere despre nutritie unde nu se gateste si unde nu se mananca….adica fara ca oamenii sa ma vada efectiv gatind! Doar sa vorbesc despre asta mi se pare complet inutil. 
  • cum sa tina costurile sub control si ca defapt pentru a manca vegetarian/vegan nu trebuie sa fii milionar
  • si in general tot felul de informatii aparent simple care usureaza viata, dar imbunatatesc per ansamblu dieta persoanei si a familiei pentru care ei gatesc.

echilibru prin savoare

La atelierul de sambata 30 ianuarie nu vom face ciorbe : ) insa vom gati cu ce gasesc in piata cu o zi inainte. De obicei stabilesc meniul in ultima saptamana, mereu am idei noi si ma hotarasc greu ce sa exemplific.

Ce este sigur acum este ca vom invata cum sa introducem in alimentatie cel mai valoros antiinflamator din bucatarie – turmericul, in cel putin 2 retete, ca vom gusta o magica tarta vegana, fara gluten, cu fructe de sezon si multe arome cu efect antihistaminic, o salata de iarna cu muraturi si ca ne vom incalzi cu o ciocolata calda condimentata. In plus voi oferi spre degustare un ulei de masline extravirgin, presat la rece si nefiltrat adus din Sicilia…e facut in noiembrie, atat de tanar incat pisca putin la limba si miroase a fan proaspat cosit.

Echilibru prin Savoare  este un atelier de gatit si educatie culinara. Tema lunii ianuarie este stilul de viata si alimentatia optima in bolile autoimune (cu focus pe afectiunile sistemului endocrin),  degustare de retete cu efect antihistaminic si antiinflamator. Toate informatiile si formularul de inscriere le gasesti aici.