Stiti pozele alea dragute cu tartinute colorate din avocado si unt de arahide? 🙂 Da, si eu! Tocmai de asta le-am folosit ca inspiratie cand mi-am dat seama ca am toate cele necesare in casa. Mi-au fost necesare 10 minute cu tot cu pozat sa incropesc aceste tartine pentru micul dejun.

E tare distractiv sa mananci colorat, sa-ti zambeasca inima si stomacul cu asa priveliste in fata, nu credeti? Copiii mai ales apreciaza culoarea si armonia din farfurie.

Ca baza am folosit painici uscate de secara de la Ikea, care ne plac pentru ca nu au drojdie si grau. De obicei, la micul dejun consumam paine integrala cu maia sau diverse uscaturi fara drojdie pentru ca atat Minei, cat si mie (in terapia de revenire din oboseala cronica), ne face bine un mic dejun bogaj in fibre, proteine si grasimi, cu procent scazut de carbohidrati.

Topingurile sunt urmatoarele:

  • unt de arahide cu zmeura si boabe de cacao zdrobite
  • unt de arahide cu mere, chia si seminte de dovleac
  • branzica de vaci cu afine, pere si miere de albine
  • branzica de vaci cu praz, marar, sumac si niste masline foarte smechere pe care le ador! Masline prajite si marinate, cu busuioc, usturoi si otet balsamic, in ulei extra virgin de masline de la mediteranea.ro
  • avocado cu sare si sumac – varianta mea preferata
  • avocado cu ardei gras, kale si masline uscate

Un aspect foarte important de care trebuie sa tineti cont legat de tartinele astea ale mele este ca m-am abtinut sa adaug topping in exces pentru ca pozele nu ar mai fi iesit atat de dragute, si nu pentru ca asa recomand sau consum in mod normal. La tartinele cu branza adaug marar si praz din plin pentru a sustine faza foliculara si sanatatea digestiva (prazul este un probiotic natural), untul de arahide il consum doar cu mere, seminte de chia adaug mult mai mult, pe langa tartina cu pere si afine am mai pus vreo 3 linguri de afine si zmeura, si tot asa. Am facut aceasta precizare ca sa se inteleaga clar ca nu sustin moda romaneasca traditionala de a folosi patrunjelul si salata la decoratiuni, ci il masor in legaturi cand adaug in salata sau alte mancaruri. 

Bineinteles ca puteti folosi orice va trece prin cap, de la pateuri vegetale cu legume, pana la unt, pasta de branza, oua fierte, gemuri si dulceturi cu fructe.
Alte variante pe care le fac de obicei;

  • ulei de cocos, banane, scortisoara
  • avocado, dukkah
  • pesto de spanac cu nuci si usturoi
  • unt vegetal cu brocoli la abur si dukkah
  • cascaval, pere, nuci, smochine