[vc_row][vc_column][vc_column_text]Multi clienti cu care am lucrat si au avut experiente nutritionale “clasice”, adica au primit o foaie cu regim si pa, la revedere ne vedem cand slabesti!, dar si cei virgini inca, raman surprinsi de abordarea mea relaxata asupra dietelor. Normal probabil li s-ar parea sa urmaresc cu ochi de vultur fiecare gram de biscuit integral pe care il consuma insa, in perspectiva mea holistica asupra sanatatii, digestia, somnul si hrana sanatoasa sunt in topul prioritatilor. Iar faptul ca nu te pun sa te infometezi ci sa dormi si sa mananci din plin poate fi derutant la inceput pentru ca am fost invatati ca asta e contraintuitiv. Ca sa slabesti si sa fii in forma trebuie sa te chinui si sa te privezi de toate placerile vietii…nimic mai fals!

Perpectiva moderna a wellnessului aduce in lumina lucrurile cu adevarat importante care te ajuta sa fii in forma (sau sa iti revii in forma, dupa caz), iar astea nu au nimic de a face cu numaratul caloriilor ci cu grija pe care o ai fata de corpul tau.

Formula clasica, stim cu totii, sunt antrenamentele la sala + regim alimentar. Exista varianta facuta dupa ureche, care se lasa cu lesin si carente grave, si cea in care te bazezi pe suportul unui profesionist iar rezultatele se vad, sunt durabile si sustin starea de sanatate pe termen lung. Sunt totusi, in viziunea mea, si alte cateva elemente care abordate in paralel iti pot aduce succesul. Despre asta o sa va vorbesc in continuare.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”735″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Verifica starea hormonilor!
Ingrasarea, schimbarile bruste de dispozitie, oboseala si libidoul scazut nu sunt boli care sa poata fi “vindicate” cu o injectie rapida sau cu un medicament. Cele mai multe dintre aceste afectiuni nu pot fi rezolvate mereu reducand cantitatea de mancare sau facand mai mult sport. Sunt probleme hormonale. Ceea ce inseamna ca organismul incearca sa ne transmita ca ceva e in neregula.

Alegerile alimentare, mediul, atitudinea, inaintarea in varsta, stresul, mostenirea genetica, chiar si substantele chimice din hainele noastre si saltelele pe care dormim ne pot afecta nivelurile hormonale.

Trebuie sa stii ca exista terapii non-invazive focusate pe sustinerea si re-echilibrarea sanatatii intime si hormonale in mod holistic, prin practici alternative ce tin de stil de viata, alimentatie, naturopatie, miscare adecvata si reechilibrare emotionala. Vrei sa afli mai multe? Hai sa vorbim!

Digestia conteaza!
In orice process de re-echilibrare digestia este una din prioritatile mele. Practic e primul pas catre o stare mai buna, indiferent de obiectivele propuse. Mai ales cand vine vorba despre o silueta zvelta, de un corp in forma, digestia echilibrata este foarte importanta.

Felul in care procesam ceea ce mancam ne afecteaza energia, starea de spirit, somnul si bineinteles greutatea. Corpurile noastre sunt, in parte, manifestarea nutrientilor pe care ii absorbim din alimente. Daca procesul digestiv nu functioneaza corect ne va priva organismul de substante nutritive esentiale pentru construirea tesuturilor si pentru crearea de energie.

De asta e bine sa iti pui mereu 3 intrebari esentiale ale sistemului digestiv:

  • Digestia – digeri mancarea cum trebuie?
  • Absorbtia – absorbi cum si cat trebuie?
  • Eliminarea – elimini cum trebuie?

Orice afectiune de sanatate sau simptom negativ, indiferent de sistemul in care au loc, pot fi mult reduse, daca nu chiar complet eliminate, daca incepi mai intai sa vindeci sistemul digestiv.

Un mare NU celor 4 albe!
O interdictie simpla pe care o fac la inceputul oricarui program este eliminarea alimentelor albe. Asta include zaharu rafinat, sarea de masa rafinata, faina alba (in special cea de grau) si in unele situatii, depinde de la caz la caz, lactatele. Nu cred sa fie asta o surpriza pentru nimeni! Scopul acestei eliminari este acela de a reduce procesele inflamatoare din organism care se produc de fiecare data cand consumam astfel de produse.

Aceasta dieta de eliminare este usor de incercat pe cont propriu. In locul unei diete traditionale de slabit sau detox, incearca pur si simplu sa scoti in alimentatia ta zaharul alb si faina alba procesate (si implicit produsele in care acestea se se gasesc) pentru o perioada seminificativa de timp si vezi cum raspunde corpul tau la asta. Vei fi suprins(a)!

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Sustine metabolismul!
Stim cu totii ca metabolismul este ritmul in care corpul consuma energie, iar acesta este diferit de la persoana la alta si influentat major de anumite obiceiuri, mancaruri sau vicii pe care le avem. Gandeste-te la metabolismul tau ca la un foc interior pe care trebuie sa-l intretii toata ziua ca sa arda intens. Alimentarea acestuia cu energie pe tot parcursul zilei, respectand in special ritmul circadian al corpului, este un element important pentru success. Asa ca pana la ora 14:00 ma astept ca clientii mei sa fi consumat deja doua mese – privarea de calorii nu face parte din formula mea si insist pe faptul ca a nu manca corect si suficient, mai ales in prima parte a zilei este unul dintre cele mai simple moduri de a sabota obiectivele de wellness.

Triseaza inteligent!
Atunci cand esti intr-un program de re-echilibrare si re-modelare corporala bineinteles ca ma astept sa urmezi planul recomandat, dar ma astept si chiar iau in calcul ca tu sa trisezi din cand in cand. Cu o precizare – insist asupra faptului ca aceste indulgente sa fie de buna calitate. Vrei inghetata? Mergi la Morritz pentru o cupa de sorbet de lamaie cu busuioc. Simti nevoia de ciocolata? Rezista impulsului de a intra in primul Mega si fa-ti drum pana la Paradisul Verde, Via Naturalia sau Pukka Food si cumpara de acolo cea mai buna ciocolata organic ape care o poti gasi, cu cacao pura, fara zahar si fara aditivi.

Eu personal cand simt ca nu mai pot fara un hamburger trag o fuga la Vivo si ma rasfat cu un Haloumi Burger cum numai ei stiu sa faca.

Obiceiul asta te ajuta sa-ti mentii sistemul puternic, curat si capabil fara raspunsul inflamator si dereglarea digestiei pe care organismul le poate experimenta cand cedezi trisand cu junk food.

Dormi suficient!
De cateva decenii incoace pare ca somnul nu mai e deloc la moda. Stiti si voi modelul ala urban de femeie care le face pe toate sau sintagma cu care multi oameni “de success” se lauda ..mie 4 ore pe noapte in sunt suficient! Si apoi se mira ca pe la 40 de ani intra in burnout.

De parca somnul ar fi fost vreodata o optiune, ma bucur sa vad totusi ca noile trenduri globale in wellness si sanatate pun accent din ce in ce mai mult pe somn si popularizeaza mesajul ca somnul conteaza enorm.

A-ti respecta timpul de odihna si a beneficia de un somn linistit pe durata intregii nopti sunt aspect esentiale pentru atingerea oricaror obiective de fitness si sanatate. Somnul reprezinta o pauza binemeritata pentru organism si mentine la un nivel constant arderile in perioada de actrivitate. Dormi 7-8 ore in fiecare seara si ai grija caci atat deficitul, dar si excesul de somn sunt la fel de danuntoare.

Fii realist(a). Fii bun(a) cu tine!
Atunci cand iti asumi un process de transformare care include o dieta adecvata si multa miscare vor fi zile cand va trebui sa tragi tare la antrenamente. Totusi, nu fiecare zi va fi acea zi. Sunt de parere ca trebuie sa fim deschisi si gata sa ne adaptam la nevoile zilei. Nu ai timp pentru un antrenament perfect? Asigura-te ca cele douazeci de minute pe care le ai astazi vor conta.

Strategia all-or-nothing nu a fost niciodata o metoda buna de a-ti mentie motivatia pe termen lung, mai ales daca vii dupa un istoric de diete esuate.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]