..si pentru ca iarna a trecut si ma simt cam greoaie, mi-am propus sa tin post. In ultimele 3-4 luni, de foarte multe ori, am mancat ori prea mult, ori strict de pofta  (mult zahar, lactate, am gustat chiar si carne de vreo doua ori, lapte de vaca, prajituri din comert) asa ca am decis sa aplic in primul rand in familie ce tot recomand clientilor – un bine venit detox de primavara. Postul ortodox se sincronizeaza perfect cu perioada ideala din an pentru a ne curata trupurile de acumularea de grasime si toxine datorata exceselor culinare si lipsei de activitate din perioada iernii.  Pe langa regulile postului ortodox – fara carne, branza, lapte si oua – am introdus pe lista noastra alte doua substante la care mi-as dori sa renuntam de tot si momentul ACUM mi se pare foarte potrivit 🙂 Acestea sunt zaharul si glutenul. Motive: la zahar nu cred ca e nevoie de motive, iar  la gluten pentru ca fetita mea are intoleranta si vreau sa observ prin eliminare cum sta treaba si la noi adultii. Eu cel putin m-am simtit foarte bine de fiecare data cand am renuntat o perioada in special la painea cu gluten – zonele unde am simtit cel mai profund imbunatatiri sunt claritatea mentala, nivelul de energie, stratul de celulita de pe coapte si “pufosenia” picioarelor.

In familie avem asa: una bucata bunic perfect sanatos si voios (65 de ani), una bucata copil de 3 ani si 9 luni cu multiple intolerante alimentare si eczema atopica, 2 adulti (35 respectiv 37 de ani, sanatosi, frumosi, dar cam lenesi). Meniul include mese pentru toata familia – incerc sa pregatesc mese din care va manca si Mina, care este destul de pretioasa ea asa la mancare. Adica evit sa gatesc separat pentru ea, servim cu totii acelasi lucru, cu mici exceptii.

Modificari la meniul Minei – budinca de mei o va primi simpla, cel mult cu seminte de canepa…in rest nici nu vrea sa vada nuci, fructe uscate si alte decoruri pe micul dejun, clatitele de naut le mananca cu magiun in loc de salata, iar ocazional va primi ou fiert si iaurt. Ea nu va tine un post strict pentru ca e un copil firav, care pe deasupra mai are si alergie la nuci, seminte, nu suporta ciupercile, mananca putin cantitativ si face toane la masa…adica un copil ideal pentru ca o mama bucatar & nutritionist sa se perfectioneze in meseria ei : )

Un articol MI NU NAT despre postul la copii gasiti pe blogul Cristelei – Sa posteasca si copiii? Cand? CUm? De ce? Va recomand din suflet sa-l cititi.

Meniu de post

 

Asa arata meal planul nostru pe prima saptamana de post. L-am facut tinand cont de programul nostru pe urmatoarea saptamana cu ce idei am avut proaspat in minte. Mancarurile sunt cat se poate de simple, poate parea banal sau plictisitor insa am pus spre exemplificare chiar ce mancam noi, n-am incercat sa impresionez cu tot felul de retete sofisticate, fie ele si vegane. Plus ca multe mancaruri le va pregati bunicul asa le-am adaptat la cunostintele si abilitatile lui de bucatar (care nu sunt putine, e chiar foarte priceput si sunt o NOROCOASA ca il avem cu noi!).  La gustarea de ora 10:00 Mina mananca fructe la gradinita, in rest, toate mesele le luam impreuna acasa. Intotdeauna gatim de la zero, din alimente integrale, locale si cat mai in sezon. Exceptie fac avocado, ananas (fara de care sucul de urzici cu stevie ar fi bleah! 🙂 ) quinoa, etc.  Sucul de dimineata se bea cu 15 – 20 min inainte de masa. Va rog daca aveti intrebari sa mi le lasati in comentarii. Va raspund cu mare drag.

Sper sa va inspire la cat mai multe #meseadevarate in familie!